Halia Penawar Alahan Wanita Hamil




Rasa mual dan sering muntah memang sangat-sangat tidak disukai oleh wanita hamil. Dalam erti kata sebenar, iaitu alahan. Selalunya alahan berlaku pada trimester pertama iaitu 1 hingga 3 bulan kehamilan. 
Banyak cara boleh meredakan alahan semasa hamil, salah satunya ialah rawatan menggunakan halia.
  Menurut kajian, halia boleh mengurangkan rasa mual , melegakan muntah dan perut bergelora. Jadi, ibu hamil disarankan untuk mencubanya untuk mnegurangkan alahan. Bagaimana cara untuk menyediakan halia secara mudah?.Jangan risau, ibu boleh mencuba dengan mencampurkan sehiris halia ke dalam minuman seperti teh. Atau mencari aternatif lain seperti mendapatkan serbuk halia di pasaraya atau membeli vitamin atau tablet halia seperti Shaklee Peppermint Ginger Plus.


BELI SECARA ONLINE SEKARANG

Halia dapat mengurangkan rasa mual dan bergelora pada perut. Pengambilan halia semasa hamil , tidak membahayakan janin dan juga kesihatan ibu. Halia dapat berfungsi dengan baik berbanding vitamin B6.



Antara bahan-bahan yang terkandung dalam Peppermint Ginger Plus ialah halia, pudina , pokok adas dan cekur manis. Keempat-empat bahan ini sangat terkenal dalam perubatan tradisional masyarakat zaman dahulu kala.

1. Halia : Merupakan bahan yang telah digunakan oleh masyarakat Cina sejak 2000 tahun. Membantu melegakan ketidakselesaan pada perut, loya, mual angin semasa hamil, dan merawat masalah mabuk laut.

2. Pudina : mampu menenangkan otot perut dan melegakan. Sangat membantu dalam proses penghadaman , melegakan gastrik, pedih ulu hati dan cirit birit. Selain itu, pudina juga merangsang mengeluarkan peluh , melegakan kesan muntah dan kehilangan selera makan.

3. Pokok Adas : Menghilangkan kembung perut, selsema dan membantu dalam masalah saluran usus

4. Cekur Manis : Mengatasi masalah pencernaan , kesakitan semasa haid, batuk dan kahak. Memudahkan peredaran tenaga dalam badan, meransang rembesan jus gastrik bagi masalah pencernaan, dan untuk hapus kulat bagi mengelakkan penyakit kulit.


Untuk sebarang pertanyaan atau konsultasi secara PERCUMA :


I am Wan Zainab Bt Wan Muhammad
Your Shaklee Independent Distributor (889480)
+6013-2321416 - whatsapp/call/sms
Email : puteribongsu33@gmail.com

Comments